piątek, 6 listopada 2015

Bagietka .. Małecki, Agacka do Komornika

Jak kłamali Małecki i Agacka pisząc pisma do komornika !!!

Szanowni Państwo, 

kiedy Prezes zarządu PHP Bagietka, Jolanta Janik, obecnie Agacka pisze do Komornika Sądowego, że (Mariuszowi Janikowi) nie przysługuje mu prawo do dywidendy .. 
.. to można wywnioskować:

a/ Mariusz Janik nie posiada żadnych udziałów w spółce Bagietka.

b/ Mariusz Janik posiada, ale lepiej jest zrobić głupa z komornika ..może łyknie, a ja w miedzy czasie zmuszę Mariusza do sprzedaży mi udziałów, bo nie ma kasy, a więc materialnie go do tego zmuszę.

c/ Ja, Jolanta Janik jestem głupią blondynką i piszem co wiem   a poza tym umiem piec ciasto i mówią mi, że dobre jest i smakuje to i umiem pisać.

Jak widać, mamy na szybko trzy warianty rozumienia udzielanych odpowiedzi.

Co do radcy prawnego spółki Bagietka, Krzysztofa Małeckiego to jego odpowiedz: 

"..iż Mariuszowi Janikowi nie przysługują żadne wierzytelności i roszczenia z udziałów w spółce, w szczególności nie przysługuje mu prawo do dywidendy za 2004 rok."

... można miedzy innymi traktować jako:

a/ głupi jako prawnik jestem i piszę co wiem .

b/ wiem, ale pisze co mi szefowa Jola każe, w końcu płaci mi i to nieźle.

c/ Jak się będę starał to i ja coś będę jeszcze z tego miał, zatem staram się tak pisać, aby komornik nic  z tego nie kapował.

Prawo natomiast stanowi:

Podstawową kategorią dochodów z tytułu udziałów w zyskach spółki z o.o jest wypłata pieniężna ( dywidenda ).

Prawo do dywidendy jest zasadniczym prawem korporacyjnym wspólników spółki wynikającym z przepisów kodeksu handlowego.

Zasady i tryb dokonywania wypłat z zysku spółki reguluje art. 191 K.S.H 

Wspólnicy, udziałowcy maja prawo zatem do czystego zysku spółki, wynikającego z rocznego bilansu.

Prawo wspólników, udziałowców do udziału w zyskach ( PRAWO DO DYWIDENDY ) jest głównym prawem majątkowym ze względu na gospodarczy charakter działalności spółki.

Natomiast problem prawa do wypłaty dywidendy reguluje już uchwała wspólników, która będzie mówiła, jak zostanie zysk w spółce podzielony i ile ewentualnie będzie przeznaczone do podziału miedzy wspólników. 

Zapraszam do lektury ...




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz